Peticija

VRATIMO TROTOARE U MIŠARSKU!

Mi, stanari Mišarske ulice na Vračaru u Beogradu posle dvomesečne agonije usled haotične rekonstrukcije naše ulice – konačno smo otkrili šta se to u stvari radi!

U našoj ulici u toku je realizacija opasnog eksperimenta, po nalogu Gradskog sekretarijata za saobraćaj, koji je u suprotnosti sa zakonom i sasvim mimo logike i razuma.

GRADSKA UPRAVA UKINULA JE TROTOAR  SA NEPARNE STRANE ULICE – DO BROJA 10, A ODATLE TROTOARA NEĆE BITI NA PARNOJ STRANI ULICE! TO ZNAČI DA ĆEMO DIREKTNO IZ SVOJIH KUĆA IZLAZITI NA KOLOVOZ!

Praktično pola zgrada i našoj ulici ostaće bez IKAKVOG trotoara, a ni oni kojima je trotoar ostavljen – neće ga imati – jer će na njemu biti dozvoljeno parkiranje, a pešacima je ostavljeno 60cm – što je manje od 1.5m, što je zakonom propisano!

Razlog za ovu besmislenu odluku gradske uprave je „ekonomski“- cilj je da se  obezbedi dodatnih i lukrativnih 25 parking mesta. To je razlog, a rezultati ovakve odluke su:

  1. ugrožavanje života naše dece koja neće imati drugu mogućnost nego da stanu pred automobil kada izlaze iz svojih kuća.
  2. stotine djaka, koji svakog dana idu u ili iz OŠ „ Vladislav Ribnikar“ ili u III Gimnaziju,  na svom putu, kretaće se PO KOLOVOZU, izmedju automobila!
  3. veliki broj naših starijih komšija ostaće zarobljeno u svojim kućama, da ne bi bili zgaženi, jer trotoar više ne postoji!
  4. Lica sa invaliditetom u kolicima – kroz našu ulicu neće moći da idu!
  5. Niko više u Mišarskoj ulici neće biti siguran!

Kažu, automobili će ići, ovom senzacionalnom ulicom, 10 km-h i zato će to biti sigurno! Ko će to obezbediti i kako – naravno – NE KAŽU!

Mi stanari ove ulice i građani koji njome svakodnevno prolaze, već imamo iskustvo sa bezbednosno-saobraćajnom kulturom vozača i svima nam je jasno da će se Mišarskom juriti kao i do sada. A i pitamo još se ko je to izračunao da 10 km/h ne  može da povredi ili ubije!

Nećemo da se sa našom bezbednošću izvode besmisleni i rizični, a uz to i PROTIVPRAVNI eksperiment!

Upozoravamo i zahtevamo na vreme – jer – treba li da čekamo da neko strada,  a zbog nekoliko parking mesta i par hiljada evra mesečno, da bi se nadležni mudraci naknadno i po ogromnu cenu, složili sa nama i potvrdili da smo bili u pravu i da je pravo na našoj strani?

Zahtevamo od nadležnog Sekretarijata za saobraćaj, koji je doneo ovaj besmisleni plan, naravno bez ikakve konsultacije sa nama građanima, da  uvaži naše zahteve i da obezbedi normalan trotoar i bezbedno i sigurno kretanje Mišarskom ulicom!

OnLine peticija

prijatelji Mišarske, potpisnici peticije

6 Responses to Peticija

  1. Ilija Plecas says:

    Pridruzujem se peticiji prijatelja Misarske

  2. angelina markovic says:

    Pridruzujem se peticiji prijatelja Misarske.

  3. Ogorceni Gradjanin says:

    Nazalost, kao i mnogo sta, i ova inicijativa je otisla u suprotom smeru.

    Dakle, do juce sam podrzavao stanovnike Misarske, potpisivao peticije i slicno. Tom, ulicom prolazim svakodnevno, a cini mi se da bi me odnos vlasti prema tim ljudima naterao na protest cak i da ulicom nikada ne prolazim.

    Juce sam medjutim saznao da je plan promenjen (bravo!), ali i da se otislo u drugu krajnost. Naime, kako je odluceno, saobracaj u Misarskoj ce biti dozvoljen samo za vozila stanara!!! Ma – bravo 🙁

    Dakle, grad je izdvojio 10.000.000 din da ovu ulicu pretvori u polu-privatnu povrsinu, da je zatvori za saobracaj, da ukine JEDINU ulicu koja povezuje ul. Svetozara Markovica i Resavsku u tom smeru i da natera sve vozace da koriste Nemanjinu i Bulevar Kralja Aleksandra, prolazeci pritom kroz dodatne semafore i opterecujuci ove vec opterecene pravce.

    Zasto? Zasto za 10 mil. dinara delom i iz mog dzepa, neko dobija “svoju” ulicu, a ja gubim nacin da za 1 minut kolima prodjem putem kuda idem svakodnevno, vec to mogu da uradim za 10ak minuta, uz stajanje na 5 (!) semafora.

    U istoj meri u kojoj sam bio protiv maltretiranja stanara Misarske, protivim se i maltretiranju svih ostalih za dobrobit stanara te ulice.

    Takodje, ne mogu da se otmem utisku da ovime nije napravljena nikakva “zona usporenog saobracaja”, vec je jednostavno jedna ulica zatvorena za saobracaj uz dozvoli stanarima da tuda ipak prolaze. Mozda bi cak i to resenje imalo smisla da je Misarksa u frekventoj pesakoj zoni u centru, medjutim, realno, ova ulica po prirodi stvari nije pesacka zona, bar ne nista vise od 50ak ulica slicnog kalibra u neposrednom centru i zaista ostaje nejasno zasto je napravljeno ovakvo nesrecno resenje – ponavljam – od nasih para.

  4. Goran says:

    Gradjani Misarske su trazili da se pesacke povrsine prosire na propisanih 1,6 metara i to sa obe strane ulice a grad je imao zelju da u ulicu sirine 7 metara smesti pesake, parkinge i saobracaj. To jednostavno nije moglo da se smesti na taj prostor. Posto su im, ocigledno, parkinzi najveci prioritet, a gradjani su trazili bezbedne trotoare (dobili smo stubice i samim tim povrsine za pesake sirine od 0,65 ~ 2m), grad je nasao soluciju i ukinuo veci deo saobracaja. Naravno da se sada otvorilo ozbiljno pitanje restrikcije i po kom je to zakonu uopste moguce izvesti ? Da li ce stanovnici Misarske sada, kada se pojave u nekoj drugoj gradskoj ulici sa nalepnicom M(isarska) dozivljavati neprijatnosti zbog svog povlascenog polozaja u njihovoj ulici u gradu ?

    Voleo bih da neko sva ova pitanja postavi gradskoj vladi zaduzenoj za saobracaj. A jos bih voleo da cujem odgovore.

  5. aleksandar says:

    E ti ga Gorane pretera! Ne, silovace nam zene i bacati Molotovljeve koktele cim pomolimo nos iz Misarske! I kad se promeni gradska vlast – obesice nas na Terazijama!Stvarno…A sto se tice resenja Sekretarijata za saobracaj – sa aspekta sigurnosti pesaka u preopterecenoj Misarskoj moglo je: ili ukidanje parkinga ili ovakvo resenje kojim Misarska postaje prakticno pesacka zona, sa pravom ulaska stanara i zaposlenih. A to realno moze da smeta samo stanarima Sv. Markovica i to onim izmedju Krunske i Misarske – jedino je njima je Misarska zaista najkraci put do Bulevara. Ali, setimo se da je mnogima smetalo kad se zatvorila Knez Mihajlova ili kad je Njegoseva pretvorena u pesacku zonu kod Cvetnog Trga. Smetalo pa se zaboravilo. I sad imamo par lepih i sigurnih ulica kojima ce se izgleda pridruziti i Misarska.

  6. bane says:

    @Ogorceni Gradjanin-”Mozda bi cak i to resenje imalo smisla da je Misarksa u frekventoj pesakoj zoni u centru, medjutim, realno, ova ulica po prirodi stvari nije pesacka zona, bar ne nista vise od 50ak ulica slicnog kalibra u neposrednom centru i zaista ostaje nejasno zasto je napravljeno ovakvo nesrecno resenje – ponavljam – od nasih para”
    Pa koliko ja znam u Svetozara Markovica postoji OS Vladislav Ribnikar i Treca Beogradska Gimnazija koje broje par hiljada djaka zajedno,da bar deo njih redovno prolazi Misarskom pa je dovoljno kvalifikovana za zonu frekventnog pesackog saobracaja.

    Inace,vrlo mi je drago da je peticija uspela(sa obzirom da sam jedan od stanara ulice) takodje sam odusevljen aganzmanom svih komsija i zeleo bih da se zahvalim svima onima koji su jednostavno rekli sta im smeta,u ime svih nas,i u tome istrajali.

    Ako se ispostuje,a nadamo se da hoce,novi dogovor imacemo jednu veoma prijatnu i lepu ulicu u kojoj vise nece biti problema izmedju pesaka i vozaca i u kojoj,najbitnije,djaci nece vise morati da brinu svojoj sigurnosti.
    Pozdrav

Comments are closed.