Otvoreno pismo

Otvoreno pismo Sekretaru za saobraćaj

Problem BEZBEDNOSTI Mišarske ulice posle rekonstrukcije, nakon najnovijih izjava Gradskog sekretara G. Djakonovića, dobija jednu sasvim novu dimenziju i postaje KONAČNO transparentan.

Naime, bez obzira što ima potrebu da drži lekcije Sekretar kuburi sa elementarnim ČINJENICAMA!

1. G. Sekretar je izjavio da će Mišarska biti sigurna ulica usporenog saobraćaja, jer će se vozila kretati brzinom od 10 km na sat – sada to u PRESS-u poriče, tvrdeći da je ta brzina nemerljiva!  Član 161. Zakona o bezbednosti saobraćaja medjutim PROPISUJE maksimalnu brzinu, u zonama usporenog saobraćaja, od 10 km/h i propisuje sankcije protiv vozača koji se te brzine ne pridržavaju! Ko je pravu Sekretar ili Zakon? Problem koji Sekretar ima je taj što je OVA brzina praktično NEMERLJIVA, pa samim tim nesprovodiva i nekažnjiva! Znači gospodine Djakonoviću – ako kažete da ne POSTOJI ograničenje brzine onda tvrdite da se može ići i brže – a to je u slučaju kad ne postoji fizička razdvojenost pešaka i vozila – dozvolićete opasno!

2. G. Djakonović u PRESSu dalje ide NASUPROT propisima! Da bi opravdao svoju tezu da su zone usporenog saobraćaja sigurne za pešake, on tvrdi da će se brzina ograničavati FIZIČKIM preprekama. Kojim i kakavim – nigde ne kaže! Ali mi, neuki i neinformisani gradjani iz Mišarske ulice ( a valjda ne bi takvi bili da se Sekretarijat za saobraćaj setio da nas PRE početka radova obavesti o tome šta namerava da uradi u ime NAŠE BEZBEDNOSTI u NAŠOJ ulici, ili da je negde pre početka radova POSTAVIO tablu sa planom radova u Mišarskoj) raspitali smo se KAKVE su to prepreke u pitanju i na jedvite jade IZVUKLI da se radi o tzv. rikotama ili udubljenjima u kolovozu na svakih 5m koji bi trebale da nateraju vozače da uspore tempo vožnje. Medjutim, pošto više NEMA trotoara i gradjani su PRINUDJENI da se kreću kolovozom – g. Djakonović ponovo ulazi u KOLIZIJU, ovog puta  sa Pravilnikom o uslovima za planiranje i projektovanje objekata u vezi sa nesmetanim kretanjem dece, starih, hendikeprianih i invalidnih lica gde se u Tački 4. decidno kaže: Radi nesmetanog kretanja lica u invalidskim kolicima širina uličnih trotoara i pešačkih staza iznosi najmanje 180 cm, a izuzetno 120 cm, dok širina prolaza između nepokretnih prepreka iznosi najmanje 90 cm. Površina šestališta je čvrsta, ravna i otporna na klizanje. Vi ste G. Sekretaru, napravili ulicu BEZ trotoara, sa PREPREKAMA na svakih 5 metara – da li znate da je u neposrednoj blizini Mišarske ulice, na pr. Udruženje distrofičara – znate li da ste im svojim projektom ONEMOGUĆILI kretanje?

3. Idemo dalje g. Djakonoviću – kada ste već sebi uzeli pravo da budete VIZIONAR na tuđ račun, mi obični građani koji smo prinuđeni da u vašoj viziji ŽIVIMO – evo pokušavamo da otkrijemo – kakav će to život biti. Pa tako saznajemo da je predvidjena širina kolovoza manja od zakonom propisane za kretanje vatrogasnih vozila. Pa nek izgorimo tako sigurni u vašoj bezbednoj zoni.

4. I na kraju g. Sekretare – da razjasnimo stvari do kraja – ceo problem bi bio rešen da vi po svaku cenu ne želite da NAMETNETE 22 parking mesta u ulici koja to svojom širinom ne može da istrpi! E zbog ta 22 parking mesta vi SVESNO dovodite u opasnost živote građana, kršite razne zakone i propise, namećete nam rešenja koja NISU za našu ulicu. Da, putovali smo g. Djakonoviću i mi po svetu, videli ovakve ulice ali NE po svaku cenu i tako, od oka, kako vi to hoćete da uradite! Problem Mišarske ulice je što je uska, a JAKO prometna – jer jedina veza izmedju ulica Resavske i Svetozara Markovića i jer njom prolaze djaci 2 velike škole. Vi bi trebalo, kao Sekretarijat da znate koliko je prometna – ali smo iz razgovora sa vašim zaposlenima saznali da to, naravno, niste proveravali, a kamoli i ne daj bože – merili. Niti koliko vozila prolazi dnevno, niti koliko pešaka! A mi vam iz iskustva kažemo – tutnje automobili non-stop ovom ulicom, a zahvaljujući vašem Sekretarijatu problem bezbednosti saobraćaja u ulici NIKAD nije bio rešen, jer ste DOPUSTILI haotično parkiranje u ulici i prisilili pešake da se pomešaju sa vozilima!

Sad ste našli način da UPRAVO to HAOTIČNO STANJE i definitvno ozvaničite, tako što ste otkrili FORMU koja vam to omogućava. Jer šta će se promeniti u Mišarskoj? Praktično ništa sem što ćete umesto ležećih policajaca saobraćaj usporavati „ležećim rupama“ i što ni ono malo spasonosnog trotoara neće više postojati!

Hoćete da nas NATERATE slepom birokratskom silom da pristanemo na to da direktno iz svojih kuća izlazimo na kolovoz, bez ikakve zaštite i još hoćete da nas ubedite i nas i javnost da će to biti bezbednije za nas! To se zove BIROKRATSKI CINIZAM gospodine Djakonoviću, pogotovo kada se ima na umu vaša izjava data Blicu da „ će na svesti vozača morati da se radi“ da bi ovakva „moderna“ rešenja zaživela. Pitam vas u ime stanara Mišarske i prolaznika ovom ulicom – da li ste već poradili na svesti vozača ovim povodom ili čekate da neko bude zgažen, po mogućstvu dete – jer šta će vam bolja, od ove, najočiglednije nastave?

Zato apelujem na vas, sve članove gradsek uprave, Gradonačelnika i njegov tim – ne igrajte se bez ikakve potrebe ljudskim životima i bezbednošću građana – zbog 22 parking mesta. Proglasite Mišarsku pešačkom zonom, zabranite parkiranje, onemogućite ga podizanjem trotoara, stubićima, ostavite trotoar sa jedne strane – nije na nama da vas učimo vašem poslu – samo vam ukazujemo na moguća REŠENJA problema.

Ovako kako ste zamislili – opasno je, kosi se raznim drugim zakonima, izaziva VELIKO i opravdano OGORČENJE građana, o čemu svedoči i preko 200 potpisa na našoj peticiji, kojoj se pridružila i OŠ Vladislav Ribnikar!  Preko 80% stanovnika Mišarske je potpisalo!
Zar vas G. Sekretare zaista nije strah, ne osećate li odgovornost, ne zapitate li se – ma šta će biti ako neko bude zgažen, povredjen u Mišarskoj ulici?

Kao građanin ne razumem takvu vlast i imam potrebu da je menjam.

Aleksandar Gavrilović
Mišarska 13, Beograd

One Response to Otvoreno pismo

  1. Josip says:

    Najbolje će biti da odgovorne za ovo spasonosno rešenje nagradimo da žive u ovoj ulici najmanje godinu dana posle rekonstrukcije kako bi uživali u genijalnosti svojih odluka.

Comments are closed.